BADANIA
SAR

Badanie Płac i Stawek Godzinowych

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR regularnie przeprowadza badania branżowe, ukazujące trendy i zmiany w obszarze marketingu. Jedno z nich to Badanie Płac i Stawek Godzinowych realizowane pośród agencji zrzeszonych w SAR. Badanie mierzy zarobki pracowników różnych szczebli oraz stawki godzinowe, prezentowane przez agencje SAR swoim klientom na wstępnym, wyjściowym etapie ofertowania.
Badania na zlecenie SAR wykonuje firma Willis Towers Watson Polska.

Edycje Badania

Zobacz raporty z badań na przestrzeni lat.

Edycja 2025
W 2024 roku wynagrodzenia w sektorze komunikacji marketingowej nadal rosły, choć tempo wzrostu nie rekompensowało w pełni inflacji...
Edycja 2024
Wzrost stawek godzinowych oraz wynagrodzeń w branży marketingowej nie nadążał za inflacją – wynika z badania wynagrodzeń i stawek...
Edycja 2023
W bieżącej edycji, zrealizowanej na przełomie lat 2022 i 2023, wzięły udział 82 organizacje (firmy i marki), tj. o 20 więcej w porównaniu...
Edycja 2022
SAR prowadzi badanie płac od 1999 roku. W tegorocznej edycji, zrealizowanej w styczniu i lutym, agencje przekazały dane o stanowis...
Edycja 2021
Wyniki wskazują, iż w 2021 roku stawki wynagrodzeń wzrosły dla ponad 60% stanowisk. Przeciętny wzrost wynagrodzeń zasadniczych dla...
Edycja 2019
Kluczowym wskaźnikiem określającym stan branży jest poziom uzyskiwanych przychodów. 68% badanych firm zakończyło rok 2018 z sukces...
Edycja 2018
Kluczowym wskaźnikiem określającym stan branży jest poziom uzyskiwanych przychodów. 67% badanych firm zakończyło rok 2017 z sukces...

SAR uczestniczy i przeprowadza cyklicznie również inne badania branżowe. Przykładem jest Badanie Biznesowe dla członków SAR, obejmujące ocenę koniunktury w branży, transformację AI i ESG, zapotrzebowania na szkolenia. A także udział w lokalnych i europejskich badaniach branżowych np. takich jak:

Sentiment Survey 2024

Europejskie Badanie Sentiment Survey 2024 uwzględniające 4000 opinii pracowników branży na temat: kultury pracy, zdrowia psychicznego, różnorodności, równości i inkluzywności w branży, zrównoważonego rozwoju oraz wyzwań biznesowych. ‍

Cost of Pitching 2025

Europejskie Badanie Cost of Pitching 2025 na temat kosztów pozyskiwania nowych klientów przez agencje reklamowe i mediowe w Europie.

DEI Census 2023

Globalne Badanie DEI Census 2023 (Diversity, Equity, and Inclusion) dot. różnorodności, równości i integracji w branży marketingowej.‍