BADANIA
SAR
Badanie Płac i Stawek Godzinowych
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR regularnie przeprowadza badania branżowe, ukazujące trendy i zmiany w obszarze marketingu. Jedno z nich to Badanie Płac i Stawek Godzinowych realizowane pośród agencji zrzeszonych w SAR. Badanie mierzy zarobki pracowników różnych szczebli oraz stawki godzinowe, prezentowane przez agencje SAR swoim klientom na wstępnym, wyjściowym etapie ofertowania.
Badania na zlecenie SAR wykonuje firma Willis Towers Watson Polska.
Edycje Badania
Zobacz raporty z badań na przestrzeni lat.
SAR uczestniczy i przeprowadza cyklicznie również inne badania branżowe. Przykładem jest Badanie Biznesowe dla członków SAR, obejmujące ocenę koniunktury w branży, transformację AI i ESG, zapotrzebowania na szkolenia. A także udział w lokalnych i europejskich badaniach branżowych np. takich jak:
Sentiment Survey 2024
Europejskie Badanie Sentiment Survey 2024 uwzględniające 4000 opinii pracowników branży na temat: kultury pracy, zdrowia psychicznego, różnorodności, równości i inkluzywności w branży, zrównoważonego rozwoju oraz wyzwań biznesowych.
Cost of Pitching 2025
Europejskie Badanie Cost of Pitching 2025 na temat kosztów pozyskiwania nowych klientów przez agencje reklamowe i mediowe w Europie.
DEI Census 2023
Globalne Badanie DEI Census 2023 (Diversity, Equity, and Inclusion) dot. różnorodności, równości i integracji w branży marketingowej.