
Warszawa, 25.08.2025 r.
PLL LOT odnowiły zobowiązanie do stosowania Standardów Branży Komunikacji Marketingowej.
25 sierpnia przedstawiciele linii lotniczych podpisali dokument, potwierdzający wykorzystywanie rekomendacji opisanych w Białej Księdze, w obecności organizacji tworzących Koalicję Branżową – SAR, PSML i IAA Polska. Tego dnia do Koalicji dołączyła również Polska Organizacja Reklamodawców, wzmacniając wspólny głos branży.
PLL LOT pierwszy raz tego typu deklarację złożyły w 2015 roku. Po dekadzie ponownie potwierdzają swoje zaangażowanie w stosowanie rekomendacji znajdujących się w Białej Księdze w ramach prowadzonych przetargów.
„[…] Podpisując odświeżenie deklaracji, dajemy jasny sygnał, że chcemy współtworzyć rynek oparty na jasnych zasadach i profesjonalizmie. Jako duża spółka mamy świadomość naszej roli i wpływu na kształtowanie standardów rynkowych. Dlatego nie tylko konsekwentnie działamy w oparciu o przyjęte zasady, ale również aktywnie wspieramy naszych partnerów z branży reklamowej oraz staramy się inspirować innych do wdrażania podobnych praktyk w swojej działalności” – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.
„Skuteczne praktyki przetargowe i partnerska współpraca to nie tylko sposób na większą efektywność działań marketingowych. To także realna szansa na zdrowe tempo pracy i bardziej zaangażowane zespoły. Nawet jedna trzecia budżetów może być tracona przez nieskuteczne procesy – dlatego tworzymy i pilnujemy standardów, które naprawdę działają” – powiedział Marcin Gaworski, prezes SAR.
Biała Księga to zestaw rekomendacji i narzędzi, wypracowanych przez reklamodawców i agencje. Jej celem jest wsparcie współpracy obu stron tak, by była efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami.
Koalicja Branżowa, tworzona przez SAR, PSML, IAA Polska i POR, konsekwentnie działa na rzecz profesjonalizacji przetargów i podnoszenia jakości działań marketingowych w Polsce.
