Warszawa, 31.07.2025 r.

Reklamodawcy i agencje łączą siły – Związek Komunikacji Marketingowej z nowym zarządem


Związek Komunikacji Marketingowej rozpoczyna działalność w nowej formule – po raz pierwszy w jego historii liderują nim wspólnie przedstawiciele Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Polskiej Organizacji Reklamodawców. Nowy zarząd tworzą Marcin Gaworski (SAR) i Dariusz Maciołek (POR). Celem zmian jest wzmocnienie pozycji branży w obszarze prawa, regulacji i interesów ekonomicznych.  

„ZKM jest członkiem Konfederacji Lewiatan, dzięki czemu mamy możliwość uczestniczenia w procesach legislacyjnych i zabierania głosu w sprawach istotnych dla całej branży komunikacyjnej. Ale to również szansa, by mocniej wybrzmiało, jak ważną rolę marketing odgrywa w rozwoju polskiej gospodarki – nie tylko jako wsparcie sprzedaży, ale także jako realna dźwignia wzrostu przedsiębiorstw” – mówi Marcin Gaworski.

„Nowy zarząd pozwala na stworzenie skutecznej platformy do współpracy i odpowiadania na wyzwania z obszaru reklamy z różnych perspektyw, a także przyczynia się do wzmocnienia głosu marketerów” – podkreśla Dariusz Maciołek.

Związek Komunikacji Marketingowej działa jako związek pracodawców od 2004 roku. Zajmuje się m.in. ochroną praw i obroną interesów zrzeszonych przedsiębiorstw wobec administracji publicznej.

Zgodnie ze statutem, ZKM może m.in. opiniować akty prawne, delegować przedstawicieli do ciał doradczych administracji, inicjować działania edukacyjne i analityczne, a także wspierać rozwój rynku od strony organizacyjnej i prawnej.