Warszawa, 06.11.2025 r.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło shortlistę drugiej edycji rankingu Marketing Master – zestawienia najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce.

Znalazło się na niej 30 marek, które w minionym roku uzyskały najwyższe łączne wyniki punktowe w trzech kluczowych konkursach branżowych organizowanych przez SAR: Effie Awards Poland, Innovation i KTR. Zwycięzców poznamy 26 listopada podczas Gali Marketing Master, inaugurującej dwudniową konferencję Imagination Day 2025.

Druga edycja rankingu Marketing Master by SAR podsumowuje wyniki trzech projektów SAR – Effie Awards Poland, KTR i Innovation – tworząc zestawienie marketerów, którzy potrafią łączyć twórcze podejście, skuteczność i innowacyjność.

„Marketing Master to ranking, który pokazuje, jak wygląda dziś dojrzały marketing – wszechstronny, odważny, niestandardowy, a przy tym odpowiedzialny. Chcemy wyróżniać tych reklamodawców, którzy potrafią łączyć strategię z emocją, dane z intuicją i efektywność z kreatywnością. To właśnie ta kombinacja kompetencji napędza rozwój branży” – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Jasne zasady konkursu

Udział w zestawieniu jest bezpłatny i nie wymaga zgłoszeń. Uwzględniane są wszystkie podmioty, które zdobyły punkty w przynajmniej jednym z trzech konkursów organizowanych przez SAR. Ze względu na różne systemy ocen i skalę punktową, stosowany jest jednolity mechanizm przeliczeniowy – zwycięzca każdego konkursu otrzymuje 10 punktów (100%), a wyniki pozostałych marek są przeliczane proporcjonalnie do tego poziomu.

Końcowa punktacja to średnia z trzech obszarów: efektywności, kreatywności i innowacyjności, z zachowaniem równej wagi każdego z nich. W ten sposób powstaje obiektywne, mierzalne zestawienie, które odzwierciedla całoroczne osiągnięcia marek w trzech kluczowych aspektach działań marketingowych.

Shortlista 30 najbardziej wszechstronnych marketerów

W zestawieniu Marketing Master 2025 znalazły się marki, które w ostatnim roku konsekwentnie łączyły kreatywność z efektywnością i innowacyjnym podejściem do komunikacji. Na liście 30 marek znalazły się (w kolejności alfabetycznej):

· Allegro

· Answear.com

· BLIK

· Clovin

· Dawtona

· Decathlon

· Grupa Kino Polska

· Grupa Maspex

· Grupa OLX

· Grupa Pracuj

· Health Labs Care

· Igorilla

· ING Bank Śląski

· Kompania Piwowarska

· L'Oréal

· LOTTE Wedel

· Mastercard

· Mata

· McDonald’s

· Mondelēz

· Nutico™

· ORLEN

· PepsiCo

· Reckitt Benckiser

· Rossmann

· SFM Soft

· TechNovator

· TS Wisła Kraków

· Unilever

· Żabka

Gala Marketing Master

Pięciu najbardziej wszechstronnych marketerów zostanie nagrodzonych pierścieniami podczas Gali Innovation + Marketing Master, która odbędzie się 26 listopada 2025 r. o godz. 19.00 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Wydarzenie zainauguruje trzydniowy cykl spotkań, którego kontynuacją będzie dwudniowa konferencja Imagination Day 2025, organizowana przez SAR w dniach 27-28.11.

Bilety na te wydarzenia można kupić na stronie: https://www.imaginationday.com/registration

O rankingu

Ranking Marketing Master by SAR został zainicjowany w 2024 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – organizację prowadzącą od ponad 25 lat konkursy branżowe wyznaczające standardy w komunikacji marketingowej w Polsce. Projekt ma charakter cykliczny, a jego celem jest promowanie wszechstronności w działaniach marketingowych oraz budowanie wiedzy o roli marketingu w rozwoju rynku.

Więcej informacji: Ranking MARKETING MASTER

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Partner wydarzenia: Ringier Axel Springer Polska

Partnerzy medialni: Onet, Business Insider, Forbes

Partner branżowy: Polska Organizacja Reklamodawców

Audytor: Kancelaria SKP – Ślusarek, Kubiak, Pieczyk