Warszawa, 26.06.2025 r.

Zarząd Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR wybrany na kolejną kadencję – Marcin Gaworski ponownie prezesem

Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR wybrało zarząd na lata 2025–2027. Prezesem ponownie został Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung von Matt).

W składzie zarządu pozostali: Paweł Gala (Wavemaker), Ewa Góralska (MullenLowe Media), Michał Kazimierczak (Heart & Brain), Magda Kolenkiewicz (Starcom) i Lena Stryjewska (2012 Agency). Nowym członkiem został Marcin Sosiński (Dentsu Creative), wzmacniając reprezentację środowiska kreacji.

Do Rady Nadzorczej ponownie powołano Dariusza Andriana, Szymona Gutkowskiego, Macka Kamińskiego, Piotra Piętkę i Karolinę Witecką.

Mijająca kadencja w pigułce

Mijająca kadencja obfitowała w inicjatywy odpowiadające na realne potrzeby rynku. SAR uruchomiło kampanię Przetargowe Bingo promującą dobre standardy przetargowe, powołało grupę roboczą ds. sztucznej inteligencji i zorganizowało pierwsze szkolenia w tym obszarze. Rozpoczęto projekt Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku – nowoczesnego centrum kształcenia dla branży, które ruszy we wrześniu 2025 r. Wprowadzono również ranking Marketing Master wyróżniający marketerów łączących kreatywność, efektywność i innowacyjność. Stowarzyszenie aktywnie działało także za granicą, inicjując pierwszy oficjalny polski panel pt. „We Are All Immigrants” na festiwalu Cannes Lions.

Plany dalszego rozwoju

Nowa kadencja to kontynuacja rozwoju w obszarach ESG – szczególnie wellbeing pracowników, zdrowie psychiczne i przeciwdziałanie negatywnym trendom demograficznym w branży. SAR planuje też dalsze wzmacnianie standardów współpracy agencji i klientów, opartych na zaufaniu, transparentności i partnerstwie. Ważnym elementem będzie rozwój komunikacji zewnętrznej, współpracy między organizacjami branżowymi oraz inicjatywy w ramach idei „Otwieramy marketing” – otwartej, kreatywnej i innowacyjnej przestrzeni dla całego rynku.