
Warszawa, 26.11.2025 r.
Znamy najbardziej innowacyjne projekty roku. Nagrody w konkursie Innovation 2025 wręczone
9 złotych, 18 srebrnych i 10 brązowych statuetek oraz nagrody specjalne. To tegoroczny bilans zwycięzców w konkursie Innovation, wyróżniającego przełomowe projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów. Reklamodawcą roku został McDonald’s Polska, agencją komunikacyjną roku DDB Warszawa, a agencją mediową OMD Group.
26 listopada, podczas uroczystej gali w warszawskim Multikinie Złote Tarasy poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2025 – wydarzenia, którego celem jest promowanie odważnych i oryginalnych rozwiązań w biznesie, komunikacji i mediach.
W odróżnieniu od wielu innych inicjatyw branżowych, Innovation docenia także projekty wprowadzające innowacje w biznesie, zgłaszane przez marki oraz startupy.
Skład oceniający projekty
Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Central Europe – Microsoft. W jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu. Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz, Co-founder i Creative Director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska, Head of Media Strategy w dentsu Polska (Innowacje w Mediach).
Zdobywców wszystkich 37 nagród Innovation 2025 można poznać na stronie:
https://innovation.sar.org.pl/artykuly/poznaj-nagrodzonych-w-konkursie-innovation-2
Poniżej prezentujemy najważniejsze rozstrzygnięcia.
Najbardziej innowacyjni 2025
W tym roku skład jurorski wyróżnił nagrodami „Best off Innovation” dwa projekty. Pierwszy z nich, zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to „Flood-made Billboards”, stworzony przez Saatchi&Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia "Psia Brać". To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, zwracając uwagę mediów i darczyńców oraz zbierając 210 tys. zł na ich odbudowę.
„Czasem innowacja rodzi się tam, gdzie wszystko wydaje się stracone. Tam, gdzie jedni widzą ruinę, inni dostrzegają szansę – szansę, by opowiedzieć historię, która poruszy serca i zmieni rzeczywistość. Zamiast traktować zniszczenie jako symbol bezsilności, ten projekt przekształcił je w potężne medium, które poruszyło opinię publiczną i zainspirowało do działania.” – powiedziała w swojej laudacji Kamila Cichocka.
Z kolei druga nagroda, Innovation of the Year, trafiła do SFM Soft za „SafeMe – aplikację mobilną ochrony osobistej”.
„To rozwiązanie otwiera nową kategorię usług i zmienia sposób, w jaki myślimy o bezpieczeństwie […] Wprowadza systemową zmianę, od reakcji do prewencji, redefiniując standardy odpowiedzialności i poczucia bezpieczeństwa. 14 tysięcy użytkowników, tysiące interwencji, milionowe zasięgi w mediach. To dowód, że innowacja może realnie ratować życie. Wizja, która demokratyzuje dostęp do ochrony i buduje kulturę bezpieczeństwa.” – tłumaczyła decyzję jury Kamila Cichocka.
Liderzy w swoich kategoriach
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do OMD Group, a Agencją Komunikacyjną Roku została DDB Warszawa. Nagrodę Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s. Poniżej prezentujemy top 5 wszystkich zestawień.
Agencja Mediowa Roku:
1. OMD Group – 26,5 pkt.
2. EssenceMediacom Polska – 9,5 pkt.
3. Spark Foundry – 5,5 pkt.
4. Zenith Polska – 5 pkt.
5. MullenLowe Media 3 pkt.
Agencja Komunikacyjna Roku:
1. DDB Warszawa – 37 pkt.
2. Saatchi@Saatchi – 20 pkt.
3. Przestrzeń – 18 pkt.
4. VML – 17,5 pkt.
5. MLS – 17 pkt.
Reklamodawca Roku:
1. McDonald’s Polska – 24 pkt.
2. DECATHLON POLSKA – 14 pkt.
3. SFM Soft – 12 pkt.
4. Igorilla/Mata – 9 pkt.
5. TechNovator/Reckitt Benckiser/Answear – 8 pkt.
Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę.
Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.
„Działalność naukową, edukacyjną i artystyczną Profesora Dragana łączy to samo podejście: odwaga, gotowość do eksperymentowania i podważanie status quo. Profesor przypomina nam, że w świecie pełnym zmian warto kierować się ciekawością. Zachęca, by robić swoje – tak jak on – bez „zawsze”, „nigdy” i „na pewno”, z otwartością na przyszłość.” – mówiła wręczając statuetkę Ania Podskarbi – Członkini Komitetu Innovation, Growth Director WPP Media.
Firmą Roku została wybrana Żabka. W swojej laudacji, Marta Szufranowicz – Członkini Komitetu Innovation, Strategy & Growth Director – GONG zwróciła uwagę na to, jak wyjątkowo marka rozumie i wdraża innowacje:
„[…] nagradzamy firmę, która innowacje demokratyzuje, dając do nich dostęp milionom swoich klientów. Ma ducha start-upu, nie bojąc się nowości i zmian, choć skala działań zupełnie start-upu nie przypomina. Tylko w tym roku mogliśmy obserwować szereg zmian. Od rozwinięcia swojej oferty e-commercowej, rozszerzenia funkcjonalności aplikacji, po wprowadzenie oferty gastronomicznej w ekspresowym tempie i ogromnej skali. Udowadniają, że da się szybciej, bliżej i wygodniej i to cały czas nie wygląda jak ich ostatnie słowo”.
Wydarzeniem Roku została ogłoszona „Pospolite ruszenie AI” czyli masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją. Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju.
O konkursie
Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Doceniane są zarówno duże, wdrożone projekty, jak i te, które już powstały, ale póki co nie zdążyły jeszcze zbudować skali i wyników lub znajdują się na etapie prototypu. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.
Więcej na stronie: www.innovation.sar.org.pl
